• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Hej.
Om jag skulle ansöka om skuldsanering idag.
Vad gör jag medan handläggningstiden pågår?
Har ännu inget hos kfm men fixar inte alla skulder=/

Har ett hus som finns värde därför är jag livrädd över att släppa något alls...

Har ngn tagit hjälp av kommunens rådgivare?
Som jag ser det finns två möjligheter:
1, fortsätta betala på skulderna.
2, släppa skulderna, spara ihop så mycket buffert du kan och hoppas på att du får besked innan det hunnit gå till utmätning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
134
Poäng
317
Som jag ser det finns två möjligheter:
1, fortsätta betala på skulderna.
2, släppa skulderna, spara ihop så mycket buffert du kan och hoppas på att du får besked innan det hunnit gå till utmätning.

Ja...det är dom alt jag själv fnulat på men skuldsanering vs utmätning är för stor! Och utmätning kan ju verkligen ställa precis allt på sin spets.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
När jag fick beviljat var summan jag skulle betala 200:- mindre/månad som var lagt på bufferten istället.

För vår del så tycker jag att kfm har räknat fel. De har tagit ett snitt på vad min fru tjänar. Hon ska enligt snittet få ut 7500 kr i månaden efter skatt men det stämmer inte. Hon får ut mellan januari till och med juli 5000-6000 kr efter skatt. Augusti och September 10.000-11.000 kr efter skatt och oktober till och med december 5000-6000 kr efter skatt. Plus att kfm har räknat på 4300 kr i dieselkostnader för mig vilket också är alldeles för lite då den kostnaden egentligen är 5000-5500 kr i månaden.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ja...det är dom alt jag själv fnulat på men skuldsanering vs utmätning är för stor! Och utmätning kan ju verkligen ställa precis allt på sin spets.
Jag skulle kontakta kommunens budget- och skuldrådgivare i din sits. Lägga allt på bordet och diskutera fram vad som passar bäst. Dom kan ju hjälpa till ed en hel del, exvis kontakta långivare för att få till planer mm
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp